עיצוב מטבחים כפריים

באילו בתים אפשר (ורצוי) לשלב סגנון עיצוב כפרי? ומה בעצם מאפיין מטבחים כפריים?

היתרון של סגנון עיצוב כפרי בא לידי ביטוי בכך שהוא מתאים לכל סוגי הבתים וחללי הפנים. בראש ובראשונה, זהו סגנון עיצוב שמשדר מסר של יוקרה ואקסקלוסיביות. נוסף על כך, השימוש בחומרי גלם טבעיים כגון עץ הופכים את סגנון העיצוב הכפרי לעמיד וקל לניקיון. למעשה, אותן סיבות בדיוק הן גם אלו שמעודדות את השימוש בסגנון כפרי לעיצוב מטבחים.

את הסגנון הכפרי אפשר לשלב גם בדירות קטנות וגם בבתים גדולים. בשביל לעשות את זה, צריך להתחיל לעצב את חלל הפנים מהמטבח.

  • בשלב הראשון בוחרים את סוג העץ המתאים עבור הארונות, את משטח העבודה המרכזי ואת הגוונים והצבעים של הריצוף והקירות.
  • בשלב השני, מתכננים את המטבח ואת פתרונות האחסון כך שיהיה בו מספיק מקום לטיגון, בישול, אפיה וכן הלאה.

תחזוקת המטבח לאורך זמן

אחד הסודות של הצלחתם של המטבחים הכפריים הוא – שיש לעצב אותם תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים, ובין היתר להשתמש בעץ טבעי. כאשר משתמשים בעץ טבעי וגושני, קל יותר לנקות לכלוך שמצטבר על הארונות – וניתן גם למנוע שחיקה ובלאי. כמו כן, התחזוקה של המטבח שמעוצב בסגנון כפרי קלה ומשתלמת, פשוט הודות לכך שרוב חומרי הניקיון שנמכרים בחנויות מתאימים עבורו.

מה המאפיינים של עיצוב בסגנון פרובנס? כיצד בוחרים סגנון עיצוב למטבח? ולאיזו חברה כדאי לפנות כדי להפוך את המטבח למקור לגאווה ביתית? נתחיל בשיעור גיאוגרפיה קצר.

פרובנס הוא כידוע אזור גיאוגרפי בדרום צרפת, שמשמש כמקור השראה לסגנונות עיצוב שונים. כאשר משתמשים באזור פרובנס כמקור השראה לעיצוב, מחפשים למעשה את חומרי הגלם שמאפיינים את האזור ואת הצבעים שמזוהים איתו. בהקשר הזה, צריך גם לדעת מה מייחד מטבח פרובנס לעומת שאר סגנונות העיצוב הרלוונטיים ולאילו בתים הוא מתאים.

עיצוב פרובנס מתייחס לפונקציונאליות של המטבח. בגלל שאזור פרובנס מפורסם באתרים ההיסטוריים והתיירותיים, ביינות המשובחים ובתפריט הקולינרי, יש צורך במטבח שמביא את כל זה לידי ביטוי. בפועל, את מאפייני המטבח ניתן לראות בחומרי הגלם שבהם משתמשים ובשילוב של פתרונות אחסון יחד עם משטחי עבודה גדולים ורחבים.

בחירת סגנון עיצוב למטבח

מטבח בסגנון עיצוב פרובנס שנשען על שימוש בחומרי עץ ואלמנטים טבעיים מתאים לבתים שבהם מארחים לעיתים קרובות. בגלל שמטבח פרובנס הוא מטבעו גדול ומרווח, קל יותר לשלב אותו בחללי פנים גדולים ובבתים פרטיים. מנגד, אם רוצים לשלב את סגנון העיצוב הזה בדירות קטנות – סביר להניח שהמשמעות היא ויתור על אלמנטים מסוימים כמו למשל פינת אוכל.

גולת הכותרת בשירות של לה קאסה היא נגרות אישית בעיצוב מטבחים בכלל – ומטבחים כפריים בפרט. אם ברצונך לעצב את חלל הפנים בהתאמה אישית לתקציב ולדרישות של המשפחה, התקשרו עכשיו וקבעו פגישה עם מעצבי המטבחים שלנו.