טרנדים לעיצוב מטבחים בשנת 2020

ללא קשר למגמות העיצוב השונות, בכל הנוגע לעיצוב המטבח, אנשים עדיין דורשים סביבת עבודה יעילה ונוחה שנראית טוב ונחמד לבשל בה. השינוי הדרמטי ביותר בא לידי ביטוי בכמות הטכנולוגיה שיש לנו כיום בהישג יד, שמשפיעה גם עם הנראות וגם על הפרקטיקה במטבח המודרני.

שנת 2020 שמה את הדגש על אסתטיקה, פונקציונליות וטכנולוגיה, שמשתלבים במטבח הביתי על מנת להקל על חיי היומיום ולהתאחד עם יתר החללים בבית. הנושאים המרכזיים שתופסים מקום במטבחים המעוצבים בימים אלו הם האחסון, שהיה ונשאר אחד מהנושאים המרכזיים במטבחים מעוצבים, הקיימות שהמודעות לה הולכת וגוברת ושיפור הנוחות.

אף על פי שהמטבח תופס חלק נכבד מחיי היום יום של רבים מאתנו, הן לצורך בישול והן לצורך הסעדה, אחרים דווקא מבקשים לעצב מטבח סולידי ולא פולשני על מנת להרוויח שטח נרחב ליתר החללים או מכיוון שזה חלל פחות דומיננטי באורח חייהם.

עם זאת, באופן גורף כולם מבקשים מטבח פונקציונלי שקל לתחזק ושמכיל טכנולוגיה מתקדמת לצד אסתטיקה מרבית.

הנה המגמות הבולטות ביותר לשנה זו

  1. מטבחים מונוכרומטיים ושחורים

מטבחים בגוונים של שחור, לבן, פחם וכדו’ מוכיחים את עמידותם במבחן הזמן ונחשבים למטבחים אלגנטיים עם מראה מודרני. מבין הגוונים המבוקשים נרשמת עלייה בדרישה למטבחים שחורים.

ארונות מטבח לבנים

  1. מטבחים צבועים

הבחירה במטבחים צבועים הנה מעשית, ומציעה מראה מודרני עם גימור מסורתי יותר, שמדגיש את הריהוט והפרטים האדריכליים כאחד.

ריהוט צבוע בשילוב עם חומרי גלם אותנטיים כמו שיש ובטון יוצרים סביבת מטבח עמידה, שהיא קלסית באופייה ועם זאת בעלת גימור עכשווי.

  1. מטבחים צבעוניים

יש עניין הולך וגובר גם בצבעים נועזים ומעוררי תיאבון שנעים מירוק עז, דרך כתום ועד לסגול עמוק. השילוב של צבעים תוססים נמצא מאוד מוצלח עם רהיטי עץ ואבן, אך חשוב לקחת בחשבון שצבעים רבים עלולים שלא להתאים לכל תקופה, ולכן מומלץ להשתמש בהם במידה.

  1. אחסון נסתר וחכם

פתרונות אחסון הם בין האתגרים הגדולים העומדים בפני מעצבי מטבחים ובין הדרישות הבסיסיות והשכיחות ביותר, במיוחד אלו שלא נראים לעין. בין אם מדובר בארונות פשוטים שמסתירים את המקרר או מדיח הכלים, מכשירים מובנים או יחידות רב תכליתיות עם מקומות ישיבה בהתאמה אישית, מקומות אחסון נסתרים הם משחק שכיף להשתעשע בו כשהוא משרת את המטרה נאמנה.

  1. קיימות ומטבחים ידידותיים לסביבה

מחקרים מראים כי הגברת המודעות סביב נושא הקיימות והשמירה על כדור הארץ הביאה לדרישה הולכת וגוברת של חיסכון באנרגיה בבתים מודרניים. הצרכנות האתית המתפתחת מעלה את ערך הנכס ומובילה אותנו לאתר אחר פתרונות ירוקים כמו ברז סולנואיד לדוגמה שחוסך במשאב החיים היקר לנו ביותר- המים, אך גם לשימוש בחומרים ידידותיים ועיצוב מטבחים נקיים מפחמן.

מטבח מואר עם כלים מובנים

  1. מכשירים מובנים

הנוחות והפרקטיות מובילים אותנו לאתר אחר מכשירים קלים לתחזוקה, שמתאימים באופן ספציפי לאורח החיים שלנו, ודורשים תחזוקה מינימלית. יש שנוהגים לשייך מכשירים מובנים לדור הישן, אך החדישים שבהם למעשה עשויים להתגלות כמכשירים מודרניים מאוד. פרט לכך, הם נסתרים מהעין ומעניקים טוויסט ייחודי ומעניין.

  1. מטבחים עירומים

המטבח העירום הוא מושג שמתייחס לחלל אחד שממזג בין 3 החללים המרכזיים של הבית- הסלון, פינת האוכל והמטבח, מה שהופך את הבית למרחב אחד מרווח ופתוח ומסתמן כדרך נפלאה ליצור לכידות בעיצוב החלל.

  1. מטבחים ב- 2 גוונים מנוגדים

הבחירה ב- 2 גוונים מנוגדים מושכת את העין וגורמת למטבח להתבלט. ניתן לעשות ברעיון הזה שימוש גם עבור חללים שנסתרים מהעין כמו פנים הארונות והמגירות כדי ליצור טוויסט מעניין לאסתטיקה של החלל, לשנות את האווירה ולהוסיף עומק ואופי.

  1. מטבח חכם וטכנולוגי

מטבחים טכנולוגיים מותאמים במיוחד לאורח החיים המודרני שפיתחנו, הם מחדירים לנו את האוטומציה לתוך הבית,  ומתאפיינים במראה אסתטי ומלוטש.

הודות להתפתחות הטכנולוגיה במטבח, כיום ניתן לשלב תנורי אדים, מגירות ואקום, נקודות לחיבור USB, פתרונות תאורה אוטומטיים, גאדג’טים שנשלטים בקלות מהסמארטפון על ידי חיבור WIFI ועוד.

  1. אי בלב המטבח

אף על פי שאין בזה שום דבר חדש, אי בלב המטבח שמשמש כמשטח עבודה וכשולחן האוכל הנו פרקטי ומועיל ליצירת חוויה ייחודית לשעת הארוחות המשותפות עבור בני זוג ומשפחות.